Rapportere om alle ulykker, alvorlige hendelser og hendelser
Dere plikter å melde fra skriftlig til oss om alle uønskede hendelser som betyr noe for driftssikkerheten. En uønsket hendelse kan være både ulykke, alvorlige hendelse og hendelse.
Les om fremgangsmåten og tidsfristene for rapportering.
Legge til rette for tilsyn
Alle som får driftstillatelser, blir en del av tilsynsprogrammet vårt. Med tilsyn skal vi sikre at fornøyelsesinnretninger drives i tråd med lovverket. Vi gjennomfører flere typer tilsyn. Noen ganger besøker vi fornøyelsesinnretningen for å se på hvordan den drives i praksis. Andre ganger utfører vi dokumenttilsyn.
Dere er forpliktet til å sende oss den informasjonen vi ber om, og legge til rette for at vi kan gjennomføre tilsyn.
Melde fra om endringer
Alle endringer av fornøyelsesinnretninger skal meldes skriftlig til oss før endringen gjennomføres. Det gjelder også utvidelser av eksisterende innretning. På bakgrunn av meldingen avgjør vi om endringen gjør det nødvendig å søke om ny driftstillatelse.
Veiledning om endring av organisasjonen.
Skjema for melding om endring av fornøyelsesinnretningen.
Skjemaet krever innlogging via ID-porten (BankID osv.)
Driftstillatelsen er utstedt til virksomheten. Det er forbudt å overdra eller selge en driftstillatelse. Vi må få beskjed hvis dere gjør endringer i organisasjonsform, som for eksempel overgang fra enkeltpersonforetak til aksjeselskap. Vi skal også ha beskjed hvis virksomheten selges eller innlemmes i et annet foretak. Så kan vi vurdere om endringene påvirker driftstillatelsen.
Betale årsgebyr
Dere skal betale årsgebyr for alle innretninger som har driftstillatelse per 1. januar.
Les om gebyrene for fornøyelsesinnretninger.
Oppdatere kontaktinformasjonen
I søknaden om driftstillatelse oppga dere navnet til en kontaktperson. Gi oss beskjed hvis dere endrer kontaktperson eller kontaktinformasjon.
Skjema for melding om oppdatert kontaktinformasjon.
Det er frivillig å oppgi denne informasjonen. Den formelle kanalen for dialog mellom dere og oss er Altinn, med utgangspunkt i organisasjonsnummeret. Alle brev av betydning for driftstillatelsen formidles der.
Det er en fordel både for dere og oss at vi kan ta direkte kontakt. Hvis dere ikke svarer på henvendelser via Altinn, kan vi henvende oss til kontaktpersonen.
I tillegg vil vi kunne invitere til blant annet:
- veilednings- og bransjemøter
- å melde dere på nyhetsbrev
- å delta i brukertester
- å delta i spørreundersøkelser