Nyhetsarkiv for jernbane2025November21.11.2025: Arbeidet med TSI-revisjonen fortsetter i EU og Norge21.11.2025: Beredskap på jernbanenOktober10.10.2025: Presentasjoner fra bransjemøte om serviceanlegg08.10.2025: ERA ønsker eksperter i telematikkSeptember19.09.2025: Dialog om tilsyn med elsikkerhet05.09.2025: Spørsmål og svar om CSM-revisjonenJuni26.06.2025: Endringer i forskrifter for jernbaneMai23.05.2025: Statens jernbanetilsyn endrar praksis for saksbehandling av klagar på konkurransevilkår23.05.2025: Vy-tildeling kan føre Norge til internasjonal domstol23.05.2025: 31 jernbaneulykker i 2024, mot 38 året før02.05.2025: Livsfarlig lek i togsporet02.05.2025: Endringer i TSI LOC&PAS02.05.2025: Økning og reduksjon for jernbanemarkedet i 2023April14.04.2025: Pålegg til Bane NOR etter klage fra BLS Rail04.04.2025: Gebyr for saksbehandling av tillatelse til å bringe kjøretøy i omsetning04.04.2025: Jernbaneforskriften er endretMars20.03.2025: Nytt og endret jernbaneregelverk20.03.2025: Auke i talet på hendingar med betydning for avsporingstryggleikenFebruar26.02.2025: Onrail får medhold i klage på manglende tilgang19.02.2025: Nye kortnavn for CSM-forskrifter19.02.2025: Bane NOR fryktar liv kan gå tapt19.02.2025: Regelverket om passasjerrettigheter er endretJanuar31.01.2025: Sammenstøt med gjenstander dominerer blant jernbaneulykkene31.01.2025: Nasjonalt kjøretøyregister erstattet med europeisk register (EVR)10.01.2025: Statens jernbanetilsyns plan for tilsyn etter togstans06.01.2025: Vy Tog planlegger ny kommersiell tjeneste på Bergensbanen06.01.2025: Statens jernbanetilsyn skal føre tilsyn med togstans2024Desember20.12.2024: Bane NORs påslag på infrastrukturavgifter er ulovlig20.12.2024: Vedtak i klagesak fra BLS Rail20.12.2024: Rådsvedtak om passasjerpakken 202320.12.2024: Ny kategori kjøretøy foreslås i LOC&PAS19.12.2024: AMOC om sikkerhet for last er oppdatert18.12.2024: ERAs arbeidsprogram for 2025November29.11.2024: Økning i uønskede hendelser på jernbanen i 202328.11.2024: Bane NOR må endre og informere bedre om sin metode for samfunnsøkonomiske analyser22.11.2024: ERTMS på Gjøvikbanen22.11.2024: Flytoget kan starte ny tjeneste til Tønsberg22.11.2024: TSI-revisjoner forsinket22.11.2024: Politiet har henlagt saker etter ulykker på Bybanen i Bergen21.11.2024: Jernbanemarkedet i 202220.11.2024: Rettssak i Østerrike om avgifterOktober25.10.2024: Den neste store TSI-revisjonen er i gang25.10.2024: Studie viser gevinster for konkurranse på jernbanenJuli01.07.2024: Husk å varsle Statens jernbanetilsyn før oppstart av ny drift01.07.2024: God dokumentasjon lèt seg sporeJuni14.06.2024: Statens jernbanetilsyn følger ruteplanprosessen for 202514.06.2024: 12. juni trådte endringer i TSI OPE i kraftApril19.04.2024: The Golden Train kan starte turisttog17.04.2024: Statens jernbanetilsyn tar ikke klage fra Flytoget til følge12.04.2024: Norient Express kan starte turisttogMars18.03.2024: Unngå at kjøretøy løper løpskFebruar02.02.2024: Om innsending av dokumentasjonJanuar12.01.2024: Endringer i jernbaneforskriften