Slik behandler vi søknaden

Innen fire uker får dere en tilbakemelding på søknaden fra en saksbehandler.

Vi vurderer informasjonen i søknadsskjemaet og i dokumentene dere har lastet opp.

Hvis søknaden dekker alle kravene, får virksomheten et vedtak om driftstillatelse. Da kan dere ta i bruk taubanen, som blir lagt til i denne listen over taubaner med driftstillatelse.


Hvis det er mangler i søknaden får dere en skriftlig tilbakemelding. Vi setter som regel en frist for å sende inn ny dokumentasjon. Dere må overholde fristen,  ellers kan vi avslutte søknadsbehandlingen. Da får dere i så fall et varsel først. 

Hvis vi gjentatte ganger får mangelfull dokumentasjon på ett eller flere krav, kan vi avslå søknaden.

Dere må betale gebyr selv om vi avslutter saksbehandlingen eller avslår søknaden.

All skriftlig kommunikasjon mellom dere og oss skjer gjennom Altinn, basert på virksomhetens organisasjonsnummer. Vi har ikke direkte dialog med leverandører eller andre parter dere har engasjert.

Mange søknader er for dårlige

Ofte handler det om at dokumentene i sikkerhetsstyringssystemet ikke beskriver godt nok hvordan kravene er ivaretatt. Det kan også handle om at den tekniske dokumentasjonen er mangelfull.

For å forstå kravene anbefaler vi at dere

 

Dere kan ta kontakt med oss for å få veiledning fra en saksbehandler, enten på telefon eller i et møte.