TSI INF-forskriften
Dato: FOR-2015-10-05-1163
EØS-avtalen vedlegg XIII nr. 37o (forordning (EU) nr. 1299/2014 om de tekniske spesifikasjonene for samtrafikkevne for delsystemet infrastruktur i den europeiske unions jernbanesystem, som endret av forordning (EU) 2019/776) gjelder som norsk forskrift med de tilpasninger som følger av vedlegg XIII, protokoll 1 til avtalen og avtalen for øvrig. Endret ved forskrift 8 sep 2021 nr. 2709 (i kraft 1 juni 2022, jf. meddelelse 6 mai 2022 nr. 774).
Forordning (EU) nr. 1299/2014 skal leses med følgende tilpasninger: Etter nr. 7.7.19.11 i vedlegget tilføyes følgende:
Statens jernbanetilsyn er nasjonal sikkerhetsmyndighet etter denne forskriften.
Forskriften trer i kraft straks. Fra samme dato oppheves følgende andre forskrifter:
For å lese engelsk versjon av forordning (EU) nr. 1299/2014 se her: (pdf) For å lese uoffisiell norsk oversettelse av forordning (EU) nr. 1299/2014 se her: (pdf) For å lese engelsk versjon av forordning (EU) 2019/776 se her: (pdf) Endret ved forskrift 8 sep 2021 nr. 2709 (i kraft 1 juni 2022, jf. meddelelse 6 mai 2022 nr. 774).
Til toppen av siden
Hjemmel: Fastsatt av Statens jernbanetilsyn 5. oktober 2015 med hjemmel i lov 11. juni 1993 nr. 100 om anlegg og drift av jernbane, herunder sporvei, tunnelbane og forstadsbane m.m. (jernbaneloven) § 16 og forskrift 16. juni 2010 nr. 820 om samtrafikkevnen i jernbanesystemet (samtrafikkforskriften) § 3 sjette ledd.
Tilføyd hjemmel: Forskrift 3. september 2021 nr. 2675 om sikkerhet og tekniske forhold ved jernbanen § 5.
EØS-henvisninger: EØS-avtalen vedlegg XIII nr. 37o (forordning (EU) nr. 1299/2014 endret ved forordning (EU) 2019/776).
Endret ved forskrift 8 sep 2021 nr. 2709 som endret ved forskrift 28 sep 2021 nr. 2902 (i kraft 1 juni 2022, jf. meddelelse 6 mai 2022 nr. 774), 6 juni 2023 nr. 797 (endret korttittel).
Rettet 11.01.2023 (hjemmel korrigert og oppdatert).
Tilføyd hjemmel: Forskrift 3. september 2021 nr. 2675 om sikkerhet og tekniske forhold ved jernbanen § 5.
EØS-henvisninger: EØS-avtalen vedlegg XIII nr. 37o (forordning (EU) nr. 1299/2014 endret ved forordning (EU) 2019/776).
Endret ved forskrift 8 sep 2021 nr. 2709 som endret ved forskrift 28 sep 2021 nr. 2902 (i kraft 1 juni 2022, jf. meddelelse 6 mai 2022 nr. 774), 6 juni 2023 nr. 797 (endret korttittel).
Rettet 11.01.2023 (hjemmel korrigert og oppdatert).
§ 1.
§ 1.
§ 2.
§ 2.
7.7.20. | Særlige egenskaper ved det norske nettverket | |
7.7.20.1. | Avstand mellom spormidt og plattformkant (4.2.9.3) | |
P-tilfeller | ||
Som fastsatt i punkt 4.2.9.3 nr. 1 skal avstanden mellom spormidten og plattformkanten parallelt med kjøreflaten (bq ), som definert i avsnitt 13 i EN 15273-3:2013, beregnes med følgende verdier for tillatt ekstra overheng (Skin ): | ||
a) | på innsiden av kurven: Skin = 40,5/R, | |
b) | på utsiden av kurven: Skin = 31,5/R. |
§ 3.
§ 3.
§ 4.
§ 4.
a. Forskrift 11. april 2012 nr. 356 om gjennomføring av kommisjonsvedtak 2011/275/EU om den tekniske spesifikasjonen for samtrafikkevnen for delsystemet infrastruktur for konvensjonell jernbane b. Forskrift 5. desember 2008 nr. 1311 om gjennomføring av vedtak 2008/217/EF av 20. desember 2007 om en teknisk spesifikasjon for samtrafikkevne med hensyn til delsystemet «infrastruktur» i det transeuropeiske jernbanesystem for høyhastighetstog (TSI-infrastruktur-høyhastighet).