Vedlegg til kjøretøyforskriften – krav til kjøretøy som omhandler tillatelse til ibruktaking
1 Dokumentasjon
2 Struktur og mekaniske deler
3 Samspill mellom kjøretøy og spor, samt kjøretøyets tverrsnitt
4 Bremsing
5 Passasjerrelaterte innretninger
6 Miljøforhold og aerodynamiske virkninger
7 Krav til utvendig varsling, signalisering, merking, og programvareintegritet
8 Kraftforsyning og styringssystemer om bord
- Generelt svak strømforsyning karakterisert med lange matestrekninger, enkeltspor (dvs. høy kontaktledningsimpedans) og roterende omformere så vel som statiske omformere fra 50 Hz til 16 2/3 Hz med liten ytelse - Lavfrekvente pendlinger ved mating fra roterende omformeraggregater på grunn av en elektromekanisk egenfrekvens med lav demping - Høyt innhold av overharmoniske (over 30 % THDu) i kontaktledningsspenningen, spesielt 3. og 5. harmoniske og repeterende høye toppverdier på spenningen (opp til 33 kV) på grunn av mange eksisterende trekkraftkjøretøy med halvstyrte tyristorbruer - Bruk av automatisk begrensning av effekt/strøm ved lav kontaktledningsspenning og kapasitiv kompensering for økt overføringskapasitet ved lange matestrekninger - Bruk av automatisk begrensning av effekt/strøm ved høy kontaktledningsspenning og induktiv kompensering for å begrense kontaktledningsspenningen ved tilbakemating - Lave elektriske resonansfrekvenser på grunn av stor andel kabel i infrastrukturen og passive filtre i eksisterende trekkraftkjøretøy
- 92 Hz–300 Hz, strøm skal måles og dokumenteres. - 300 Hz–7 kHz, maks 1 A RMS kontinuerlig 1 sek. - 7 kHz–9 kHz, maks 0,5 A RMS kontinuerlig 1 sek.
9 Personalutstyr, grensesnitt og miljø
10 Brannsikkerhet og evakuering
11 Vedlikehold
12 Styring, kontroll og signalering om bord
a. Beskrivelse av STM-enheten. Beskrivelse av alle grensesnitt som ikke er en del av TSI CCS. b. Samsvar med spesifikasjon for STM-enheten (ref. utfyllende bestemmelser fra SJT). c. ISA rapport for etterlevelse av krav i EN 50126, EN 50128 og EN 50129 d. Sikkerhetsvurderingsrapport som bekrefter sikker integrering av STM-enheten i relevante delsystemer, jf. § 14 d) e. Sikkerhetsvurderingsrapport som bekrefter sikker integrering mellom kjøretøyet og det norske jernbanesystemet, jf. § 14 d) eller § 15 e), herunder integrasjonstester.