Klage over enkeltvedtak

Enkeltvedtak fatta av SJT kan klagast på av den som er part i saka, og av andre som har rettsleg klageinteresse i saka, jf. forvaltingslova § 28.

Innleiing

Dersom vi har gjort eit såkalla enkeltvedtak, kan avgjerda klagast inn til overordna forvaltningsorgan (klageinstansen). Samferdselsdepartementet (SD) er klageinstans for avgjerdene våre.

Viktige reglar om klage over enkeltvedtak finn du i forvaltningsloven §§ 28 til 34.

Kven kan klage og kva kan det klagast over?

Det er berre parten eller han med rettsleg klageinteresse som har rett til å klage over enkeltvedtaket. Klagaren kan få hjelp av ein fullmektig, som vanlegvis må leggje fram ein skriftleg fullmakt.

Enkeltvedtaket er sjølve avgjerda av saka, til dømes «[s]øknaden om driftsløyve blir innvilga» eller «[a]vslag på søknad om tryggleikssertifikat». Avgjerda skil seg frå grunngjevinga , som forklarer kvifor avgjerda blei teken. Omgrepet enkeltvedtak er definert i forvaltningsloven § 2 første ledd bokstav a og b.

Kvar skal klagen sendast?

Vi ber deg sende klagen til oss, slik at vi kan førebu klagesaka for SD. Du kan sende oss klagen på post@sjt.no eller til postadressa vår:

Statens jernbanetilsyn
Postboks 7113 St. Olavs plass
0130 Oslo

Hugs å oppgi saksnummer når du kontaktar med oss.

Dersom SJT ikkje endrar vedtaket vårt som følgje av klagen, sender vi klagesaka til SD.

Klagefrist

Fristen for å klage er tre veker frå den dagen vedtaket vårt kom fram til parten.

Merk at eit pålegg om å gi opplysningar ikkje blir rekna som eit enkeltvedtak, og har ein klagefrist på tre dagar. Dette er nærare regulert i forvaltningsloven § 14.

Kva klagen må og bør innehalde

I klagen må du presisere

  • kva for eit vedtak du klagar over
  • om nødvendig gi opplysningar av betydning for klageretten og klagefristen
  • kva endring du ønskjer i enkeltvedtaket

Du bør forklare kva faktiske eller rettslege forhold som gjer at du meiner avgjerda vår er feil.

Klagen må vere underskriven eller autentisert av klagaren eller klagaren sin fullmektig.

Utsetjing av gjennomføringa av vedtaket

Sjølv om det er rett til å klage på eit vedtak, kan vedtaket vanlegvis gjennomførast straks. Det er likevel mogleg å søkje om å få utsett gjennomføringa av vedtaket, til klagefristen har gått ut eller til klagen er avgjord. Utsett frist er regulert i forvaltningsloven § 42.

Kostnadene dine med å få endra vedtaket vårt

Når eit vedtak blir endra til fordel for deg, skal du få dekt nødvendige kostnader knytte til å få vedtaket endra. Dette gjeld ikkje dersom endringa skuldast dine eigne handlingar, forhald utanfor din eller forvaltninga sin kontroll, eller andre spesielle grunnar som talar mot det.